Edit Steinberg

פרסום ממומן ביוטיוב

פרסום ממומן ביוטיוב
פרסום ממומן ביוטיוב

יוטיוב הוא אתר סרטוני הווידיאו הגדול ביותר בעולם עם מיליוני משתמשים בישראל, ומהווה ברירת מחדל לחיפוש אחר סרטונים מכל סוג, החל בקליפים של שירים ועד הרצאות העשרה וסרטוני הדרכה מסוגים שונים עם אינפורמציה כמעט בכל נושא קיים. מאחר ומדובר באתר הווידיאו הגדול בעולם המשמש גם כמנוע החיפוש השני בגודלו בעולם, ממשפחת גוגל, הוא  מהווה ערוץ שיווק עתיר פוטנציאל עבור בעלי אתרים ולאלה המעוניינים לפרסם ולשווק סרטוני ווידאו ברשת.

סיבות לפרסום סרטונים ביוטיוב

  • הגדלת חשיפה ומודעות של למוצרים ולשירותים שלכם.
  • הגדלת תעבורת הגלישה לאתר באמצעות הכוונה של גולשים ישירות מהסרטון בו צפו (באמצעות טקסט בסרטון ומודעת טקסט עליה ניתן ללחוץ המופיעה על גבי הסרטון.
  • הגדלת כמות הצפיות.

ראשית יש להגדיר את המטרות ולהתאים אליהן את הקמפיין. לדוגמא:

לידים – כמות הגולשים המגיעים לאתר עם כוונה לקנות או משאירים פרטים, מצריכה קמפיין שונה מאשר הגדלת כמות הצפיות, או מודעות למותג.

התאמת הקמפיין בצורה נכונה תסייע לכם לקבל תשואה גבוהה יותר על ההשקעה ותאפשר ניצול אופטימאלי של היתרונות המשמעותיים של יוטיוב כפלטפורמה המאפשרת שיווק יצירתי.

מה כולל קמפיין פרסום ממומן ביוטיוב?

מודעות ווידאו – מומלץ לפרסם יותר ממודעה אחת על מנת לבחון מה עובד טוב יותר, מה זוכה ליותר צפיות, מה אחוז הצפייה שצופים עד סוף הסרטון ומידע מרתק אחר אודות הצופים.

יש להגדיר קהלים – קהלי היעד אליהם אנו מעוניינים לפנות באמצעות הסרטונים. את קהלי היעד נקבע למטרות הקמפיין, סוג ואופי האתר והמוצר/שירות ועל סמך ניסיון קודם בפרסום הממומן.

פרסום True View

ניתן לשלב את הקמפיין ביוטיוב עם קמפיין מודעות ובאנרים ברשת החיפוש, ובכך ליהנות מחשיפה רחבה יותר והגעה אל קהלים שונים. תפוצה גבוהה ושימוש בכלים המתקדמים לפילוח קהל ולטירגוט ממוקד של גולשים ברשת, יאפשרו לכם להגיע לקהלים חדשים במטרה להיחשף ולהגדיל את המכירות.

אחד היתרונות של פרסום מודעות True View הוא שנכון להיום, תשלום יתבצע רק אם הגולש יצפה ב-30 שניות מתוך הסרטון (או בכל הסרטון אם אורכו פחות) או מבצע אינטראקציה כלשהי עם הווידאו כמו הקלקה על מודעת הטקסט שמעל ועובר לאתר, או לחיצה על באנר נלווה לסרטון.

לקמפיין פרסום ביוטיוב מסוג True View ישנן שתי אפשרויות:

"video discovery" – הצגת מודעות עבור גולשים המבצעים חיפוש בתוך יוטיוב או גוללים בין סרטונים – כאשר מחפשים ביוטיוב סרטונים הרלבנטיים לתחום שלכם, יוטיוב תציע את הסרטונים שלכם בתוצאות החיפוש. אופציה זו טובה במקרה שהגולשים יודעים לחפש את השירות שיש לנו להציע וכשנפח החיפושים מצדיק זאת. החיוב מתבצע כשצופה לוחץ על המודעה ומתחיל לצפות בסרטון. המודעה תוצג לצד סרטונים המופיעים ביוטיוב, בתוצאות החיפוש ביוטיוב ובדף הבית של יוטיוב לנייד.

אפשרות שנייה לפורמט של מודעות המופיעות לפני סרטונים, במהלך סרטונים או לאחר סרטונים אחרים שרצים ביוטיוב ובאתרים של שותפי וידאו ברשת המדיה – הרשת של בעלי אתרי התוכן של גוגל.

פורמט זה מציע שילוב של הגדלת טראפיק לאתר עם הגדלת כמות הצפיות לסרטון. במודעות בסרטון, ישנו כפתור 'דילוג על המודעה' המאפשר לצופים להפסיק את הצפייה בסרטון לאחר 5 שניות מבלי שהמפרסם יחויב.

למידע נוסף אודות פורמטים אלה:

https://support.google.com/google-ads/answer/6381008?hl=iw&ref_topic=10022215

אז כאמור, תוכן ווידאו נחשב לתוכן מוצלח המאפשר לכל אחד ולכל מותג לספר את הסיפור שלו ולהגיע אל הקהל הנכון באמצעות קמפיין ווידאו מדיד ובכך להגדיל את כמות הלקוחות והרכישות בעסק. כיצד עושים זאת?

 שלבים בבניית קמפיין ביוטיוב:

 

פתיחת הקמפיין – נגדיר מטרה לקמפיין ונבנה אותו באמצעות מערכת הפרסום של גוגל אדס (בחירה ב"סוג קמפיין" חדש מסוג ווידאו).

תקציב – נתבקש לבחור שם, ותקציב יומי. את התקציב נבחר על פי הממוצע החודשי שברצוננו להשקיע. חריגה קלה מהתקציב היומי תתקזז בימים אחרים כך שנסיים את התקציב החודשי ללא חריגה בסופו של דבר.

מודעת ווידאו –נעתיק את כתובת הסרטון ביוטיוב , נבחר את סוג המודעה, הקהל בפניו נרצה להיחשף, נגדיר הגדרות כמו תאריכי ההתחלה וסיום של הצגת המודעה, את השעות בהן תופיע והגדרות נוספות שישרתו את מטרת הקמפיין.

עלות מקסימלית לכל צפייה – עלינו לבחור מחיר מקסימאלי לתשלום עבור צפייה לסרטון. המחיר יכול להשתנות גם על פי הפורמט בו הוא צפוי להופיע (סלולר, דסקטופ וכו').

המכשירים בהם יוצגו מודעות הקמפיין שלנו – באפשרותנו לבחור את המכשירים והפלטפורמות השונות בהם יופיעו הסרטונים שלנו. חשוב כי העמוד באתר אליו מפנות המודעות או דף הנחיתה, יהיה מותאם גם לגלישה בסלולר, ויספק מידע מעודכן, רלוונטי ושיווקי כך שהגולשים יהיו מעוניינים לרכוש מאיתנו את המוצרים והשירותים שלנו.

קהלי יעד –בפני מי נרצה להציג את הסרטונים שלנו? נוכל להגדיר קהלים על פי קטגוריות תחומי עניין, נושאים, גולשים שסומנו על ידי גוגל כחובבי קניות, בחירה בגולשים על פי מגדר וקבוצות גילאים ספציפיות, בחירה על פי מיקום גיאוגרפי, בחירה בגולשים אשר כבר ביקרו אצלנו באתר בעבר (רימרקטינג), גולשים אשר ביצעו לאחרונה חיפושים רלבנטיים (של ביטויים הקשורים לתחום בו אנו עוסקים), רשימות של לקוחות שרכשו מאיתנו בעבר ועוד. חשוב גם להגדיר היכן אנו לא רוצים שהסרטונים יוצגו – לדוגמא באפליקציות של ילדים, שייתכן והסקרנות תגרום להם להקליק על המודעה אך הם אינם קהל הלקוחות הפוטנציאלי.

אופטימיזצייה לקמפיין ביוטיוב

 

אופטימיזציה, רוטציה והגבלת חשיפות לצפייה בסרטנים מסוימים

ניתן להגדיר את כל אלה בממשק.

אופטימיזציה לקמפיין, ניתוח וקבלת החלטות:

חשוב לנהל את הקמפיין במקצועיות – קמפיין מוצלח ויעיל באמת הוא כזה בו ממשיכים לעקוב מקרוב אחר התקדמותו, לנתח את הנתונים המגיעים ממנו ולבצע שינויים נדרשים בזמן אמת.

אחד היתרונות בפרסום אונליין הוא המיידיות בקבלת הנתונים והאפשרות לבדוק בזמן אמת מה עובד ומה טעון שיפור, לבחון פרמטרים חשובים כמו: "עלות לקליק" או "עלות המרה", "שיעור צפייה" ועוד.

"עלות לקליק" – כמה עולה כל לחיצה של לקוח על המודעה או על אחד התוספים שלה. עלות פרסום המודעה חלקי מספר הקליקים.

"המחיר להמרה" – חלוקת מחיר המודעה בכמות הגולשים שהגיעו ממנה וקנו מאיתנו או השאירו פרטים (או כל המרה אחרת) מאפשר לנו לנתח את ה ROI, התשואה על ההשקעה שלנו.

"שיעור צפייה" – מספק לנו מידע חשוב אודות העניין בו מגלה קהל היעד בסרטון שלנו. האם הם צפו עד סופו ואם לא, מה האחוזים שצפו בכל אחד ממקטעי הסרטון?

לאורך הקמפיין נבחן מדדים כמו: כמות הצפיות בכל סרטון, מספר הלידים המגיעים ממנו, תנועה לאתר – כמות הגולשים שמקליקים ומגיעים אלינו או יוצרים קשר, רכישות ועוד.

נוכל לבחון פרמטרים כמו: חלוקה על פי מכשירים בהם פעיל הקמפיין, חלוקה על פי הקהלים הנחשפים אל הקמפיין ועוד. פילוח מפורט ומעקב מדוקדק ויסודי אחר התקדמות הקמפיין יאפשרו לנו למקסם את פוטנציאל ההצלחה.

נוכל לבצע רוטציה בין סרטונים שונים שאנו מקדמים על מנת לבחון מה עובד טוב יותר – מה מעורר יותר אינטראקציה, מוביל ליותר צפיות, רכישות ועוד.

במסגרת האופטימיזציה נוכל להחליף באנרים נלווים ולערוך את הקריאה לפעולה המופיעה כשכבה נוספת על גבי הסרטון – היא לחיצה ומאפשרת מעבר ישירות לאתר/לדף הנחיתה.

לסיכום

כיום מומלץ למרבית העסקים לשלב בקמפיין הפרסומי שלהם גם סרטוני ווידאו ולנצל את יכולות הטרגוט המתקדמות של יוטיוב כך שניתן יהיה להגיע לקהלים הנכונים במקומות הנכונים. זהו תוכן אהוב המאפשר להתחבר ליוצר ולמותג ברמה נוספת.

Google My Business

בעלי עסק? בנו אתר ב"גוגל לעסק שלי" – נכס דיגיטלי מעולה שרבים עדיין מפספסים אותו.
הזדמנות לזכות בלקוחות מעולים שמחפשים בדיוק עכשיו את השירות/מוצר שלנו.

יתרונות:
חשיפה חינמית –פרופיל עסק הוא בחינם ויכול להיות מדורג גבוה בדף תוצאות החיפוש עבור מילות מפתח מובילות, בעלות נפח חיפוש גבוה, ללא כל עלות!
תצוגה – מופיע במקום בולט בדף תוצאות החיפוש. כולל כפתורי הנעה לפעולה כגון: להתקשר, לנווט אל העסק, להיכנס אל האתר וליצור קשר.

טיפים לניהול פרופיל העסק:
וודאו כי הכותרת והתיאור שיווקיים וכוללים את מילות המפתח המאפיינות את השירות שלכם.
העלו באופן שוטף פוסטים, תמונות וסרטונים המתארים את המוצרים ואתכם, מציינים את הייחודיות שלו, עדכנו מבצעים, וספקו טיפים חשובים בתחום.
חוות דעת מלקוחות – ללקוחות חשוב לדעת כי מדובר בעסק אמין ושירות מצוין. אם אתם עסק כזה חשוב שתבקשו מהלקוחות להשאיר משוב.
מלאו כמה שיותר פרטים על העסק – פרטי יצירת קשר, שעות פתיחה, יתרונות מובילים ותועלות כמו וותק, ליווי מקצועי, מבצעים וחדשנות.

מימוש מועצם נובע מתעוזה לחלום ולהפליג על כנפי המעוף והדמיון, אל עבר אפשרויות חדשות, ומהכרה בכך שאפשרויות אלו בנות הגשמה (לוהאריה)

דילוג לתוכן