Edit Steinberg

קידום אתרים אורגני SEO

מהו קידום אתרים אורגני, או בשמו המקורי – SEO? מדוע תחום זה חשוב ורלבנטי עבור כל ארגון ובית עסק? כיצד ניתן להשתמש בכלים המתקדמים שמציע תחום זה על מנת לקדם משמעותית את העסק ולקבל חשיפה מיטבית? מהם התחומים והמונחים העיקריים שכדאי להכיר בעולם הקידום האורגני? על כל אלו ועוד במדריך הבא:

במרוצת העשור וחצי האחרונים הפך האינטרנט לזירה המסחרית והעסקית הגדולה ביותר בהיסטוריה. ניתן למצוא את מרבית העסקים באינטרנט, כולל חנויות קהילתיות ושכונתיות, אשר אף להן נוכחות ברשת – אם להן אתר אינטרנט או דף פייסבוק או פרופיל ברשת חברתית כלשהי אליו ניתן להפנות לקוחות ומתעניינים.

בעוד שהאינטרנט מציע כיום מגוון אפשרויות שיווקיות לכל עסק הוא גם מכיל, כאמור, כמות עצומה של עסקים מכל תחום, ולכן התחרות על תשומת לב קהל היעד והלקוחות הפוטנציאליים, הינה גבוהה ומאתגרת. מסיבות אלו ונוספות קידום אתרים אורגני SEO, הינו חשוב לכל חברה ובעל אתר.

מהו קידום אתרים אורגני ובמה הוא נבדל מקידום אתרים ממומן?

האינטרנט מהווה כיום לא רק את אוטוסטראדת המידע הגדולה והמתקדמת ביותר בהיסטוריה, אלא גם את הזירה העסקית והמסחרית הגדולה והענפה ביותר שידעה האנושות. יותר מכל שוק או זירת מסחר אחרת שהכרנו, האינטרנט מאכלס כמויות עצומות של בתי עסק גדולים, בינוניים וקטנים, ארגונים מכל סוג שהוא, עצמאיים ופרילנסרים ובקיצור – את כל מי שפועל בעולם במסגרת מסודרת זו או אחרת, ומעוניין להשתמש ביתרונות העצומים של הרשת על מנת לקדם את פעילותו. היתרונות המשמעותיים של הרשת עומדים כנגד החיסרון העיקרי של רמת תחרות גבוהה.

קידום אתרים אורגני שמתבצע בצורה מקצועית ואמינה, מאפשר לאתר אינטרנט להתבלט ולהיות מושך יותר מהאתרים האחרים בתחומו וגורם לגוגל להעדיף את האתר שלנו הספציפי הזה על פני המתחרים והקולגות בכך שיהיה ראוי לדירוגים גבוהים יותר בדף תוצאות החיפוש.

הרעיון הבסיסי הוא כזה – באמצעות סדרה של פעולות המתבצעות באופן מושכל ומקצועי לאורך זמן ניתן להביא אתר אינטרנט מסוים לקדמת עמודי החיפוש של גוגל עבור ביטויי מפתח מרכזיים הרלבנטיים עבורו, וכך הוא זוכה לחשיפה מעולה לאורך זמן, ויכול ליהנות מהכלים המתקדמים שמעמיד לרשותנו האינטרנט בכל הנוגע לשיווק, הפצה, פילוח של השוק וכיוצ"ב.

על מנת להבין זאת טוב יותר נשתמש בדוגמה – נניח ואנחנו מפעילים סטודיו חדש ליוגה בתל אביב ומעוניינים להגיע לכמה שיותר לקוחות פוטנציאליים. חיפוש מהיר של ביטויים כמו "סטודיו יוגה בתל אביב" או "מורה ליוגה בתל אביב" יעלה בתוך שבריר שנייה מאות אלפי או מיליוני תוצאות. אם לא נעשה שום פעולה מיוחדת, סביר להניח שהאתר של הסטודיו החדש שלנו ימוקם אי שם בדפים הרחוקים וה"נמוכים" של החיפוש, כך שאף אחד שמחפש ביטויים אלו לא יגיע אלינו לעולם. קידום אתרים אורגני ומקצועי יגרום לאתר של הסטודיו החדש שלנו להגיע בתוך כמה חודשים לעמודים הראשונים של החיפוש של גוגל עבור ביטויי מפתח מסויימים, מה שמבטיח חשיפה רחבה ומשמעותית הרבה יותר ומעלה משמעותית את הסיכוי לכך שנקבל לקוחות חדשים שיגיעו דרך האתר.

ההבדל בין קידום אורגני לבין קידום ממומן:

במידה ונקדם את האתר שלנו בקידום אתרים ממומן, משמעות הדבר היא תשלום ישיר לגוגל על מנת שיציג את האתר שלנו באחת מתוצאות החיפוש הראשונות עבור ביטויים רלבנטיים (על פי בחירתנו). אלו הן המודעות הממומנות שאתם רואים תמיד בתחילת כל חיפוש שאתם עושים בגוגל וכתוב ליד – *מודעה*.

לעומת זאת, קידום אורגני מטרתו שהאתר יוצג בדף תוצאות החיפוש במרכז העמוד, מבלי לשלום לגוגל עבור כל קליק על מנת שיופיע שם. האתר מתקדם באופן "טבעי" (ולכן הביטוי "אורגני") במעלה תוצאות החיפוש של גוגל עבור מילות מפתח וביטויים רלבנטיים. במקרה של הדוגמה שלנו מילות מפתח וביטויים אלו יהיו, למשל – "סטודיו יוגה בתל אביב", "יוגה אשטנגה תל אביב", "שיעור יוגה במרכז" או כל ביטוי אחר שנגלה כי אנשים רבים המתעניינים בשיעורי יוגה בתל אביב מחפשים בגוגל.

בניגוד לקידום ממומן אשר מפסיק לחלוטין לשרת אותנו ברגע בו הפסקנו לשלם לגוגל, קידום אתרים אורגני מתחזק לאורך הזמן והוותק הוא לטובתנו. חשוב להעניק תוכן בעל ערך רב לגולש כך שלאורך זמן גוגל יכיר בו כראוי לטפס בדף תוצאות החיפוש שכן הוא מספק לגולשים מענה לצרכים שלהם.

קידום אתרים אורגני – איך מקדמים אתרים בפועל?

SEO ( Search Engine Optimization- אופטימיזציית מנועי חיפוש) הוא עולם רחב ועשיר, ועל מנת לקדם אתרים באופן מקצועי נדרש ידע וניסיון רב ועיסוק יומיומי בתחום. אחרת, קשה להצליח להתחרות באתרים אחרים ובעלי וותק. סיבה חשובה יותר היא כי קידום לא מקצועי עלול להוביל לתוצאה ההפוכה ולגרום לענישה מצד גוגל עקב הפרות של מדיניות.

אז מה כולל קידום אורגני מקצועי?

בחירת מילות מפתח על פי מחקר יסודי – קידום אורגני מתבצע עבור מילות מפתח וביטויים ספציפיים, ועל מנת שהקידום אכן יהיה אפקטיבי יש צורך להבין מהם הביטויים ומילות המפתח הרלבנטיים ביותר עבור האתר שלנו. על מנת לעשות זאת בצורה מקצועית ויסודית יש לבצע מחקר מעמיק בתחום באמצעות כלים טכניים שונים המיועדים במיוחד למטרות אלו ושבאפשרותם להציג לנו את היקף החיפושים החודשי ואת רמת התחרות עבור כל מילה וביטוי רלבנטיים למוצר ולשירות שלנו. קשה להפריז בחשיבות של לבחירה נכונה של מילות מפתח בהן יתמקד הקידום האורגני של האתר חשיבות מכרעת בהצלחת הקידום– זה מה שיכול לעשות את כל ההבדל בין קידום אפקטיבי אשר באמת יגדיל את תעבורת הגולשים המגיעים אל האתר שלנו לבין קידום אשר ידשדש במקום ויבזבז תקציב ומשאבים יקרים. במסגרת חקר המתחרים ובחירת מילות המפתח יש להתייחס גם לביטויים ארוכים וספציפיים  (למשל – "שיעור יוגה אשטנגה לנשים") המכונים "ביטויים ארוכי זנב", כמו גם לביטויים קצרים יותר ואף למילים בודדות, במידה והן מתגלות כרלבנטיות במסגרת המחקר. אופטימיזציה (מבנה ותוכן) – אחת הפעולות המרכזיות והבסיסיות ביותר בתחום קידום האתרים הוא אופטימיזציה, כפי שניתן ללמוד משם התחום – Search Engine Optimization. "אופטימיזצייה למנועי חיפוש" –"טיוב" (שיפור, הפיכה לטוב יותר) של עמודי אתר האינטרנט, כאשר הכוונה היא כמובן למה שמנועי החיפוש מחשיבים כ"טוב". באופן זה אנו מבטיחים כי אלגוריתמי החיפוש של המנועים המרכזיים ימשיכו "לאהוב" את האתר שלנו לאורך זמן ולתגמל אותו במיקום גבוה ברשימות תוצאות החיפוש. לפעמים מדובר בפעולות המתבצעות "מאחורי הקלעים" של האתר, וחשובות ביותר לקידומו השוטף. במסגרת אופטימיזציית תוכן לאתר נרצה לעשות באופן שוטף אופטימיזציה לתוכן המופיע בו, למשל – מצד אחד נרצה להבטיח כי התוכן מדויק, מעודכן, רלבנטי ומציע לגולשים ערך מוסף אמיתי. מצד שני נרצה ליצור תוכן אשר גם יודע "לתקשר" עם אלגוריתם החיפוש של גוגל ו"להסביר" לו בצורה יעילה במה עוסק אתו עמוד באתר, עבור אילו גולשים הוא רלבנטי וכו'. על מנת להשיג תוצאה זו, כמו גם טיוב של עמודי האתר מבחינות חשובות נוספות, מבצעים פעולות כמו הענקת תיאורים מילוליים וכותרות לעמודי האתר, שיפור מתמיד של מהירות הגלישה באתר, שימוש נכון ויעיל של הקישורים הפנימיים המופיעים באתר, סידור נכון של היררכיית הדפים באתר ועוד. בניית תשתית טכנית איכותית – קידום אורגני טוב נשען על התוכן המופיע באתר, סידורו הפנימי וכיוצ"ב, אך גם על התשתית הטכנית של האתר. למה הכוונה? לכך שהאתר אינו סובל מבעיות טכניות שונות אשר עלולות לפגוע בפעולתו השוטפת ובמיוחד באופן בו גוגל ומנועי החיפוש "תופסים" את האתר. לדוגמה – חשוב לרכוש חבילת אחסון אתרים טובה אשר תבטיח כי האתר מאוחסן על גבי שרת טוב ומהיר, כזה אשר יאפשר לאתר לעבוד בצורה מהירה וחלקה ונוח לגלישה. האבטחה של דפי האתר, מהירות הגלישה המתאפשרת בו ואיכות הקוד בו כתוב האתר, מהווים כולם חלק מהתשתית הטכנית של האתר, וחשוב שיהיו ברמה גבוהה ועל מנת שאף מכשול טכני לא יעמוד בין האתר שלנו לבין המקומות הראשונים בתוצאות החיפוש… תוכן – "התוכן הוא המלך" עדיין, המגיע בתצורות שונות – טקסטים, סרטוני ווידיאו, תמונות וכו'. לצורך קידומו האורגני היעיל של האתר עליו להיות אטרקטיבי ומזמין באמת עבור גולשים המתעניינים בתחום. כלומר, נספק ערך מוסף ממשי אשר ייתן לגולשים סיבה טובה להיכנס דווקא לאתר שלנו. על מנת להשיג מטרה זו נרצה לרענן ולחדש את התוכן באתר באופן קבוע, להבטיח כי אנחנו מעלים תוכן חדשני, עשיר ומעניין, ולשלב בו נכון את מילות המפתח. קיימות דרכים רבות ושונות להעלות ולתחזק תוכן איכותי ומעניין באמת, כאלו המותאמות לדרישות הקידום האורגני (למשל – במידה ומעלים תמונות וסרטונים חשוב לגבות אותם גם בטקסטים ובכתוביות). קישורים חיצוניים אלו הם קישורים המופיעים בתוכן העולה במגוון אתרים אחרים (בשאיפה אתרים חזקים בעלי תעבורת גלישה רבה) ומפנים את הגולשים לדפים מסוימים באתר שלנו. למשל – כתבה באתר חדשות וצרכנות של תל אביב אשר תעסוק בעולם היוגה ותכיל קישור המפנה לאתר של סטודיו היוגה שלנו. חשוב לדאוג לבניית פרופיל קישורים מיטבי, אלגוריתם החיפוש של גוגל מחשיב קישורים אלו כאינדיקציה טובה למידת הרלבנטיות והאטרקטיביות של האתר ויש לזה השפעה עצומה על הדירוגים. רשתות חברתיות –פעילות ברשתות החברתיות משפיעה אף היא על תוצאות הקידום, באופן ישיר ובאופן עקיף. ככל שהנוכחות של המותג חזקה יותר ברשת, במגוון אתרים ומדיות, יש לכך השפעה על הקידום. ולכן פעילות יח"צ ופעילות ענפה ברשת החברתית ובאתרי תוכן נוספים, משפיעה מאוד על תוצאות הקידום.

קידום אתרים אורגני – לסיכום

קידום אתרים אורגני הוא תחום דינמי המתאפיין בשינויים רבים ומהירים, בדומה לעולם האינטרנט כולו וחשוב להיות מעודכנים כל הזמן – הן בשינויים החלקים באלגוריתמים של גוגל, הן באתרי המתחרים המתווספים ומצטרפים לתחרות, הן בכלים המקצועיים המתרבים והן באפשרויות השיווק הצומחות ובשינויי המדיניות המשתנים של ענקיות הרשת.

“קולורס מונפרד אדנדום סילקוף, מרגשי ומרגשח. עמחליף להאמית קרהשק סכעיט דז מא, מנכם למטכין נשואי מנורך”

Social media content

נולום ארווס סאפיאן – פוסיליס קוויס, אקווזמן קוואזי במר מודוף. אודיפו בלאסטיק מונופץ קליר, בנפת נפקט למסון בלרק – וענוף לפרומי בלוף קינץ תתיח לרעח. לת צשחמי קולהע צופעט למרקוח איבן איף, ברומץ כלרשט מיחוצים. קלאצי קונסקטורר אדיפיסינג אלית. סת אלמנקום ניסי נון ניבאה. דס איאקוליס וולופטה דיאם. וסטיבולום אט דולור, קראס אגת לקטוס וואל אאוגו וסטיבולום סוליסי טידום בעליק. קונדימנטום קורוס בליקרה, נונסטי קלובר בריקנה סטום, לפריקך תצטריק לרטי.

READ MORE
דילוג לתוכן