Edit Steinberg

חיפוש מתקדם בגוגל - טיפים לחיפוש יעיל בגוגל

חיפוש מתקדם בגוגל תמונה מעל ווידאו
Play Video about חיפוש מתקדם בגוגל תמונה מעל ווידאו

(הפוסט הינו תמלול של הסרטון המצורף בו תוכלו לצפות על מנת לקבל הדרכה מוחשית יותר).

גוגל הוא מנוע החיפוש המוביל בעולם. באמצעות גוגל נחפש ונמצא מידע על כל דבר שנרצה.

מקלידים את מילת המפתח בדף הבית של גוגל, בתיבת החיפוש.

גוגל יציג לנו את התוצאות שלדעת האלגוריתם שלו הכי רלוונטיות לחיפוש שלנו. ככל שהוא מכיר אותנו יותר הוא ינסה לדייק יותר את התוצאות כך שיתאימו לנו אישית.

אם אני בנתניה מבצעת חיפוש לפי ביטוי לדוגמא: מסעדה איטלקית.

התוצאות שאקבל תהיינה שונות מהתוצאה שיקבל אדם אחר המבצע חיפוש זהה בבאר שבע.

בפוסט זה נלמד כיצד לדייק את החיפוש שלנו בגוגל כך שהתוצאה תתאים למה שבאמת רצינו למצוא. אז בואו נתחיל.

חיפוש בגוגל באמצעות מרכאות

 

האפשרות הראשונה להשתמש ב"מרכאות" כשמדובר בחיפוש לפי ביטוי בן 2 מילים ומעלה.

"המרכאות" מציינות לגוגל שחשוב לחפש את צמד המילים ביחד ולא להפריד ביניהן.

אם לא נוסיף מרכאות הוא יכול להציג לנו תוצאות שכוללות את המילים באותו משפט או באותה פיסקה, לאו דווקא ברצף וזה לא יתאים בהכרח למה שרצינו למצוא.

בואו נראה לדוגמא, חיפוש של הביטוי "טיול קצר בלונדון". אם נחפש טיול קצר בלונדון ללא מרכאות,  נקבל תוצאות אשר שלושת המילים אינן בהכרח בסמיכות.

אם נוסיף מרכאות נקבל תוצאות שונות מעט. לפעמים זה חשוב לנו ולפעמים פחות. אבל בדרך כלל זה ישפר לנו את התוצאות כשאנחנו מחפשים למצוא משהו ספציפי.

חיפוש מתקדם בגוגל באמצעות שימוש באופרטורים

אפשרות שנייה שתדייק לנו את התוצאות היא שימוש באופרטורים פלוס ומינוס. אם נחבר פלוס בין שתי מילים ומעלה, זה מבטיח לנו שהתוצאה תכלול גם את המילה הראשונה בחיפוש וגם את המילה השנייה, אבל לא בהכרח ברצף.

לדוגמא אנחנו מתכננים טיול באנגליה ואנחנו רוצים לחפש מידע על אנגליה ולונדון ביחד.

החיפוש הזה של פלוס לפני המילה אנגליה ולפני המילה לונדון, מבטיח לנו שכל התוצאות יכללו גם את אנגליה וגם את לונדון.

אוקי, אז ברוח הדברים אם אנחנו עדיין מתכננים טיול לאנגליה ונרצה לקבל תוצאות שלא כוללות מילה או ביטוי ספציפי, כדי לצמצם את טווח החיפוש והתוצאות שלנו, אנחנו יכולים להוסיף מינוס לפני המילה.

לדוגמא, לא מעניין אותנו תה אנגלי. אנחנו למשל נחפש טיול לאנגליה, נשים את הפלוס לפני +"טיול לאנגליה" במרכאות (אפשר גם בלי הפלוס), ואת המינוס לפני –"תה אנגלי" מכיוון שאנחנו מבקשים תוצאות שלא כוללות את הביטוי "תה אנגלי".

מה חשוב לשים לב? בין הפלוס והמינוס לבין הביטוי אין רווח, אבל בין המילה הראשונה לאופרטור מינוס של המילה השנייה, יש רווח.

נקבל תוצאות על "טיול לאנגליה" שלא מזכירות את הביטוי "תה אנגלי".

שימו לב שאם אנחנו נחפש "טיול לאנגליה", ללא המינוס של "תה אנגלי", אנחנו כן נקבל תוצאות עם התייחסות לתה אנגלי במהלך התכנון של הטיול לאנגליה.

אני יכולה לספר לכם על מקרה של אנשים שחיפשו חבר ילדות שלהם ולא ידעו איך לאתר אותו. אחרי שהם הכירו את צורת החיפוש הזאת, הם נכנסו לגוגל, כתבו את השם המלא במרכאות, + תחום העניין שהיה לאותו אדם וסופסוף מצאו את הפרטים שלו מכיוון שהוא היה צייר שהציג תמונה בתערוכה.

כלומר, אם היו מחפשים אותו בגוגל ללא המרכאות, הפלוס והמינוס, הם היו מקבלים כל כך הרבה תוצאות לא רלוונטיות, שסביר להניח שהם לא היו מצליחים להגיע אליו מכיוון שהוא היה ממש נסתר בעמודים פנימיים.

חיפוש בתוך אתר ספציפי

באפשרותהו לחפש מידע בתוך אתר ספציפי.

אם אנחנו יודעים למשל שהתפרסמה כתבה, או שיש מבצע כלשהו או איזה שהוא מידע שרלוונטי לנו, שהתפרסם באתר מסוים, ואנחנו לא יודעים בדיוק איפה, כותבים באנגלית site: 

ומקלידים את שם האתר, למשל  

Site:ynet.co.il

אם אני מחפשת מידע על חזרה ללימודים. אז במרכאות אכתוב "חזרה ללימודים" ואלחץ ENTER

כל התוצאות שאקבל כרגע, הן רק מאתר ynet, והכל סביב נושא החזרה ללימודים.

אני יכולה לחפש כאן נושא אחר, למשל: "מבצעים בתחום האופנה". אנחנו נקבל בתוצאות את כל מה שקשור למבצעים בתחום האופנה, דילים וסיילים שהתפרסמו ב-ynet.

כמובן שאפשר לחפש כך כל דבר וכל נושא שמעניין אותנו ברגע זה וזה נכון לכל אתר באשר שהוא.

אז מה צריך לשים לב? Site ונקודותיים ושם האתר, אין מרווח בין המילים. אבל אז יש לנו רווח ואז את מה שאנחנו מחפשים, מומלץ מאוד לשים במרכאות.

חיפוש בגוגל לפי סוג הקובץ

דרך נוספת שעוזרת לנו לדייק את החיפושים שלנו בגוגל זה לציין את סוג הקובץ אותו אנחנו מחפשים.

לדוגמא, אנחנו מחפשים מאמר שפורסם בנושא "מדע האושר". סביר להניח שמאמר יפורסם בקובץ מסוג PDF.

נקליד באנגלית FILE  TYPE:pdf  

אני עוברת לעברית וכותבת "מדע האושר".

כל התוצאות שנקבל עכשיו יהיו רק מסוג PDF. זה יקל עלינו לאתר את המאמר המבוקש מבלי לסנן סרטים, ספרים ואתרים אחרים באותו נושא.

באופן דומה אנחנו יכולים לציין קבצים נוספים שאנחנו מכירים, כמו WORD או פורמטים שונים של תמונות או סרטונים וכו'.

 

חיפוש בגוגל תמונות, מפות, חדשות, קניות, ספרים, פיננסי

אז מה עוד יש לגוגל להציע לנו? כשאנחנו מחפשים בגוגל לדוגמא מידע אודות טיול ללונדון, יש לנו הרבה מאוד אפשרויות לקבל תוצאות. אם מעניין אותנו רק צפייה בתמונות, יש בסרגל העליון קטגוריות מסודרות של גוגל שמצמצמות לנו את טווח התוצאות.

אם נקליק לדוגמא על תמונות, נקבל תמונות של כל מה שעשוי להיות רלוונטי לחיפוש שלנו. גם בתוך קטגוריית תמונות אנחנו יכולים לדייק את התוצאה באמצעות סינונים נוספים בסרגל העליון.

שימו לב שיש כאן תתי קטגוריות, שאם נלחץ, אנחנו נוכל לקבל דברים ספציפיים, כמו COVENT GARDEN  או תוצאות שקשורות לאוקספורד. וכן הלאה.

בנוסף, אנחנו יכולים למצוא מפות רלוונטיות.

באופן דומה אנחנו יכולים לקרוא על חדשות רלוונטיות. בואו נקליק על חדשות.

יש לנו כאן אפשרות לצמצם את טווח התוצאות לסרטונים ואפשרויות נוספות, נקליק על עוד. אנחנו יכולים להקליק על קניות, ספרים, טיסות והתחום הפיננסי.

חיפוש בגוגל טיסות

בואו נכנס לטיסות. כאן גוגל מציע לנו מנגנון חיפוש מתקדם לטיסות, לבתי מלון, לנסיעות, למלונות. נתבקש להקליד לאן ברצוננו לטוס. נכתוב לדוגמא: לונדון.

הוא מאפשר לנו לבחור את שדה התעופה בו נרצה לנחותנ מבחר תאריך. כל תאריך שנציין יציג לנו את המחיר שלו. סיום וקיבלנו את כל התוצאות שקיימות כרגע במנועי החיפוש של גוגל לגבי טיסות רלוונטיות ללונדון.

זה כלי מעולה כשמתכננים טיסה או חופשה לחו"ל. באותה מידה נוכל לאתר כאן בתי מלון, נסיעות ומידע נוסף.

אז מה עוד אפשר לקבל כשאנחנו מחפשים בגוגל?

אנחנו יכולים פשוט להקליק נושא שרלוונטי לנו ולקבל את התשובה.

נקליד מניית זום ונקבל ישר את התוצאה.

אנחנו רוצים לדעת מתי חל חג השבועות? נקליד ונקבל תשובה.

אנחנו צריכים לחשב תרגיל כלשהו? נכתוב מחשבון. ונקבל מחשבון ישר בגוגל. אנחנו יכולים לחשב 7 כפול 8921 שווה, ישר קיבלנו תשובה.

אנחנו רוצים להמיר 100 דולר לאירו. נקבל המרה מיידית.

חיות בתלת מימד 

נושא ממש מדליק שקיים עכשיו בגוגל וזה חיות בתלת מימד. הילדים מתים על זה.

את זה אנחנו יכולים לחפש ולמצוא במכשירים שתומכים בתלת מימד, כמו למשל המכשירים הסלולריים שלנו. נקליד לדוגמא בגוגל נחש.

נקבל אפשרות לצפייה בתלת מימד.

נקליק על זה כאן ונקבלת את הנחש בתלת מימד.

נלחץ על "צפייה במרחב שלך".

צריך לכוון את זה לשטח מוגדר בחדר, וגוגל ימקם את בעל החיים באופן שנראה כאילו הוא נמצא איתנו בחדר עכשיו.

גוגל התראות

לסיום אני רוצה להציג לכם כלי נהדר, שנקרא התראות גוגל.

באנגלית GOOGLE ALERTS.

אז מה הכלי הזה מאפשר לנו?

כלי ההתראות של גוגל מאפשר לנו להקליד מילת מפתח או ביטוי שמעניין אותנו. זה יכול להיות דילים, תחום עניין כמו ביטקוין, כלכלה שיתופית, השקעות נדל"ן באסיה וכל נושא אחר.

קליד בגוגל התראות את המילה או הביטוי המבוקשים וניצור הנתראה. לעת עתה הוא יציג לנו את התוצאות ברלוונטיות האחרונות שיש לו בנושא.

בכל פעם שיתפרסם מחקר, ספר, כתבה בנושא הזה, אנחנו נקבל לכתובת המייל שלנו את הקישור לכתבה שפורסמה. זה כלי מרתק שאנחנו רוצים לעקוב ולהיות מעודכנים בכל נושא שהוא.

נקליק על "צור התראה". שימו לב שבשלב שאנחנו מגדירים את ההתראה, אנחנו יכולים ללחוץ על "הצג אפשרויות," ולדייק את גוגל באיזה אופן אנחנו מעוניינים לראות את ההתראות. למשל באיזו תדירות: פעם ביום, פעם בשבוע. המקורות שמהם נרצה לקבל את המידע: חדשות, בלוגים, אינטרנט, וידאו, ספרים, דיונים, פיננסיים. כל נושא שנבחר. באיזה שפה נרצה לראות, באיזה אזור. כמות תוצאות – נוכל לבקש רק את התוצאות הטובות ביותר או את כל התוצאות. נכתוב את כתובת המייל שלנו וניצור התראה.

בגלגל השיניים נוכל גם להגדיר את שעת השליחה או תקציר.

אז עד כאן להיום בנושא חיפוש מתקדם בגוגל. מקווה שתנצלו את המידע כדי לדייק את החיפושים שלכם ולהגיע לתוצאות הרצויות.

Google My Business

בעלי עסק? בנו אתר ב"גוגל לעסק שלי" – נכס דיגיטלי מעולה שרבים עדיין מפספסים אותו.
הזדמנות לזכות בלקוחות מעולים שמחפשים בדיוק עכשיו את השירות/מוצר שלנו.

יתרונות:
חשיפה חינמית –פרופיל עסק הוא בחינם ויכול להיות מדורג גבוה בדף תוצאות החיפוש עבור מילות מפתח מובילות, בעלות נפח חיפוש גבוה, ללא כל עלות!
תצוגה – מופיע במקום בולט בדף תוצאות החיפוש. כולל כפתורי הנעה לפעולה כגון: להתקשר, לנווט אל העסק, להיכנס אל האתר וליצור קשר.

טיפים לניהול פרופיל העסק:
וודאו כי הכותרת והתיאור שיווקיים וכוללים את מילות המפתח המאפיינות את השירות שלכם.
העלו באופן שוטף פוסטים, תמונות וסרטונים המתארים את המוצרים ואתכם, מציינים את הייחודיות שלו, עדכנו מבצעים, וספקו טיפים חשובים בתחום.
חוות דעת מלקוחות – ללקוחות חשוב לדעת כי מדובר בעסק אמין ושירות מצוין. אם אתם עסק כזה חשוב שתבקשו מהלקוחות להשאיר משוב.
מלאו כמה שיותר פרטים על העסק – פרטי יצירת קשר, שעות פתיחה, יתרונות מובילים ותועלות כמו וותק, ליווי מקצועי, מבצעים וחדשנות.

מימוש מועצם נובע מתעוזה לחלום ולהפליג על כנפי המעוף והדמיון, אל עבר אפשרויות חדשות, ומהכרה בכך שאפשרויות אלו בנות הגשמה (לוהאריה)

דילוג לתוכן